lördag 27 april 2013

Club 30


Vi träffade Club 30's #4 Filip Norberg

Grattis till vinsten!

Ni gjorde en bra match, hur känns de?
- Det känns gött, nu är de dags för A-slutspel. (Club 30 möter Hultsberg Björkås i kvartsfinal)

Vad är det som gör att ni är så bra? 
- Vi rullar bollen mycket inom laget, vi snackar mycket så vi lätt hittar varandra på planen och vi är ett bra lag helt enkelt.

Vi kan se att du är kapten, vad är det för speciellt med att vara kapten tycker du? Har du alltid varit kapten?
- Jag får en ledarroll, jag får leda laget och det tycker jag är kul.

Du är back, hur kommer det sig? Vad är det som är kul med det?
- Jag har den positionen i hockeyn också. Sen tycker jag det är kul för man får styra spelet mycket som back. Det defensiva jobbet är också kul.

Vi kan se att du har mycket boll och klubba i dig, hur har du blivit så bra? 
- Jag har spelat sen jag var 2 år med grannarna, jag har hockeyn, och jag gillar helt enkelt all sport med bollkontakt där jag kan leka med bollen.

Filips Club30 vann med övertygande 7-0

Filip spelar kvartsfinal i morgon bitti alltså, kl 08:00 här i Unihoc Arena A. Vi får önska Filip och hans lag lycka till!

// BLOGGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar